Gdzie i jak się promować, aby zwiększyć grono labsterów? FACEBOOK

marketing_facebook

Wielu z Was na pewno wie, że wypromowanie marki/firmy nie należy do łatwych zadań. Oczywiście pozyskiwanie klientów, czy np. uczestników warsztatów lub kupców biletów
na nasze wydarzenia jest podstawowym elementem w branży. Co jednak zrobić, aby cała nasza działalność miała większy zasięg? Przede wszystkim wykorzystać możliwości mediów społecznościowych.
Facebook – jako must have i wizytówka,
Twitter – jako szybkie źródło informacji,
Instagram – jako fotorelacja,
Pinterest (opcjonalnie) – jako pokaz możliwości po np. zrealizowanym warsztacie.

Facebook

Na dzień dzisiejszy Facebook to narzędzie, które (choć ostatnio ograniczyło znacznie zasięg publikowanych przez nas wpisów) ma największe znaczenie, jeśli chodzi o media społecznościowe. Dlaczego? Najważniejszą odpowiedzią na to pytanie jest fakt, że ilość osób jaka codziennie korzysta
z Facebooka, która go ma i która czynnie bierze udział w wirtualnym życiu tego portalu, jest naprawdę ogromna. Ludzie wykorzystują go już nie tylko do kontaktu ze swoimi rówieśnikami, dzielenia się zdjęciami i informacjami z życia prywatnego, ale też do wyszukiwania firm, informacji, a przede wszystkim wydarzeń. Ostatnimi czasy największą popularność na FB mają właśnie różnego rodzaju wydarzenia.

Prawdopodobnie mało jest firm, organizacji i marek, które nie mają swojego funpage’a na FB, i szczerze Wam powiem, że to nie jest złe. Skoro możemy promować nasze miejsce, nasz biznes czy też pasję, to róbmy to!

Jakie otrzymujemy możliwości po założeniu funpage’a na Facebooku?
  • powiadamianie swoich potencjalnych klientów o nowościach
  • wrzucanie ciekawych artykułów z branży, co pokazuje wszystkim, którzy polubili naszą stronę,
    że nie ograniczamy się tylko i wyłącznie do swojej firmy/marki
  • udostępniane i organizowanie wydarzeń, dzięki czemu informacje w łatwy i szybki sposób mogą dostać się do szerokiego grona zainteresowanych labsterów
  • interakcje z użytkownikami, ponieważ kontakt mimo wszystko jest najważniejszy, budowanie relacji z potencjalnym klientem, zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa i zaufania
  • udostępnianie zdjęć pokazujących nasze działanie oraz filmów przybliżających za pomocą obrazu naszą działalność
Dodatkowe możliwości?

Facebook pozwala nam również na tworzenie kampanii reklamowych (tzw. postów sponsorowanych). Oczywiście ten sposób jest płatny i nie wszyscy mogą sobie na niego pozwolić. Moim jednak zdaniem, jeśli wpisy są dobrze przygotowane, zdjęcia wrzucane są w dobrej jakości, a artykuły, którymi się dzielimy, są ciekawe, to nasz zasięg również będzie niezłym wynikiem. Choć FB ogranicza zasięg postów niesponsorowanych, to największy wpływ na trafianie do użytkowników ma częstotliwość publikacji, dlatego trzeba regularnie prowadzić nasz funpage.

Pomysł na zwiększenie zasięgu naszych publikacji?

Jeden wpis, jedno wydarzenie możemy publikować na kilka sposobów. Pierwszym może być udostępnienie linku np. do danego wydarzenia na naszym funpagu. Następnego dnia możemy napisać krótką informację na temat nowego wpisu z informacją, że więcej na ten temat dowiemy się na naszej stronie internetowej/stronie wydarzenia. Trzeciego dnia, co by troszkę urozmaicić, możemy wrzucić zdjęcie, które promuje organizowaną przez nas inicjatywę. Takim sposobem w trzy dni ciągle trzymamy się jednego tematu, jednego wydarzenia, dając użytkownikom większą możliwość na zobaczenie naszych treści.

Jak pisać posty na Facebooku, aby były skuteczne?
  • dodawaj krótkie wpisy (liczy się trafiona i dobrze napisana treść, która przekazuje najważniejsze informacje, a nie elaborat na 300 słów, którego prawie nikt nie przeczyta)
  • skracaj linki i używaj hasztagów (jest bardzo dużo stron/narzędzi, które umożliwiają nam zarządzanie opublikowanymi linkami – o tym na blogu pojawi się oddzielny post, również o sile hasztagów będzie kilka słów w kolejnym wpisie)
  • dziel się przydatnymi informacjami i edukuj (np. pokaż ciekawe zastosowanie wykorzystanej wiedzy pochodzącej z przeprowadzonego warsztatu)
  • wykorzystuj grafiki (ludzie w Internecie poruszają się za pomocą obrazów, grafiki o wiele bardziej przyciągają uwagę użytkowników niż wielkoformatowe treści, które mało kto czyta w momencie, kiedy szuka szybkiej i konkretnej odpowiedzi na postawione pytanie)
  • zwróć uwagę na jednolitość wpisów (pamiętaj, aby wszystkie Twoje publikacje trzymały się w zakresie tematyki Twojej działalności)
Radzimy!

Wykorzystaj funpage na Facebooku jako wizytówkę swojej firmy. Pokaż się, daj się poznać i wchodź w interakcje. Tutaj najważniejsze są nowości, wydarzenia oraz kontakt z użytkownikami.

Zostań z nami!

Już niebawem pojawi się wpis o wykorzystaniu kolejnego narzędzia do promowania swojego miejsca w sieci. Już za moment post ćwierkający, a więc spotkanie z Twitterem!

Sprawdź aktualne warsztaty i zostań labsterem!

Wszystkich czytających zapraszamy do zapoznania się z naszymi labami -> TUTAJ!

Do napisania!

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *