Silna marka bez dobrej fotografii?

Wyobrażasz sobie wesele bez fotografa, wakacje bez zdjęć, wspomnienia bez albumów z dzieciństwa? Zdjęciami dzielimy się na portalach społecznościowych, wysyłamy znajomym w mailach, w smsach. Już dawno stały się one  nieodłączną częścią naszego życia. Dokumentują, zatrzymują ważne momenty w pamięci, sprawiają radość.  We współczesnym świecie wirtualnym ciężko też wyobrazić sobie silną markę bez dobrej fotografii. Zatem posłuchaj, co myślimy na temat fotografii w biznesie warsztatowym, i jakie rady dają Ci znani na całym świecie fotografowie.

Fot. Berenice Abbott

Fot. Berenice Abbott

Fotografia zwierciadłem pasji

Pamiętaj o tym, że jednym z ważniejszych elementów, jakie opowiedzą o Twojej pasji osobie, która po raz pierwszy wchodzi na Twoją stronę internetową, fanpage’a czy witrynę w sklepie internetowym (np. Labs In Town) i nigdy wcześniej o Tobie nie słyszał są właśnie zdjęcia. Opowiedzą one historię Twojej miłości do tego, co robisz. Pokażą, jak można rozwinąć swoje zainteresowania pracując właśnie z Tobą. Daj więc innym szansę posłuchać Twojej opowieści właśnie przy pomocy dobrych zdjęć. Nie musi ich być wiele. Ważne, żeby przedstawiały Ciebie i Twoją pasję. Pamiętaj, że coraz częściej pierwsze informacje o firmie czy marce zdobywamy właśnie przez internet, który od lat jest jednym z najważniejszych źródeł w procesie zakupowym.

 

Rada Fotografa

Fotografia pozwala ludziom zobaczyć. Berenice Abbott
Fot. Dorothea Lange

Fot. Dorothea Lange

Jakość to wartość

Serwis internetowy vouchercloud przeprowadził w 2014 roku badania na temat tego jaki wpływ na wybór produktu ma zdjęcie (w linku). Okazało się, że przy wybieraniu produktu, aż 92,6 procent ankietowanych kieruje się jakością zdjęć prezentowanych na stronie. Produkt a usługa to całkiem co innego – można by powiedzieć. Jednak klient pozostaje klientem i jego stosunek do zdjęć prezentowanych na stronie nie będzie się zmieniał w zależności od tego, czy szuka on warsztatów emisji głosu czy może dobrej gitary. W tym i w tym przypadku poszukuje jakości i pasji, którą doskonale możesz pokazać przy pomocy zdjęć prezentujących uczestników Twoich warsztatów w działaniu (oczywiście jeśli wyrażają na to zgodę. Jedni lubią widzieć siebie w przestrzeni wirtualnej, inni nie są fanami tego typu niespodzianek). Jednak pamiętaj: Jeśli Twoja praca polega na pracy z ludźmi, warto żeby i oni byli widoczni tam gdzie się prezentujesz.

Rada Fotografa

Wybierz temat i pracuj nad nim do wyczerpania… Musi to być coś, co naprawdę kochasz lub wyjątkowo nienawidzisz. Dorothea Lange
Eliot Elisofon Photographic Archives (EEPA EECL 6751)

Eliot Elisofon Photographic Archives

Całość czy element?

Zastanów się co pokazujesz na zdjęciach, które stają się Twoją wizytówką w sieci? Przejrzyj swoją ofertę z innej perspektywy. Czy gdybyś pierwszy raz zajrzał na swoją stronę, fanpage’a na facebooku czy witrynę w serwisie do sprzedaży biletów na warsztaty znalazłbyś tam coś dla siebie? Czy jako amator ustawiłbyś się w kolejce po miejsce na warsztacie rękodzieła nie wiedząc tak naprawdę co może wyjść spod Twojej niewprawnej jeszcze ręki? Może czasami warto skupić się na jakimś elemencie pracy twórczej? Na jednej osobie, która z zaangażowaniem wykonuje swoje dzieło sztuki, podążając za Twoimi cennymi uwagami?

Rada Fotografa

Większość ludzi próbuje zawrzeć w fotografii zbyt wiele elementów. Jeżeli robisz zdjęcie dziecka bawiącego się na łące, fotografuj dziecko, a nie drzewa, dom i wszystko, co jest w zasięgu wzroku. Fotografia jest w rzeczywistości pewną deklaracją i im bardziej jest przejrzysta, tym jest lepsza. Eliot Elisofon
Zrzut ekranu 2015-09-7 o 23.04.14

Fot. Annie Leibovitz

Twoja wizja własnego warsztatu

Stworzona przez Ciebie koncepcja warsztatów jest najprawdopodobniej jedyna i niepowtarzalna. Może łączysz na zajęciach różne style?

Na zdjęciach wystarczy pokazać ten wycinek rzeczywistości, który dotyczy prowadzonych przez Ciebie zajęć. Podejdź to tej prezentacji z humorem i przedstaw swoją pracę w taki sposób, by osoby szukające nowych wyzwań, wiedziały, że to właśnie Ty jesteś tą osobą, która odsłoni przed nimi nieznane dotąd fragmenty pociągających pasji. Uczysz tańców? Może zrób sobie zdjęcie tańcząc w przestrzeni publicznej i zaproś do zabawy innych? To tylko urywek z tego co robisz, ale może kogoś zafascynuje?

Rada Fotografa

Kiedy robię zdjęcie, przedstawiam 10 % tego co widzę. Annie Leibovitz
Fot. Elliott Erwitt

Fot. Elliott Erwitt

Daj innym odkryć to co istotne dla Ciebie

Pamiętaj, że na początku osoba szukająca dla siebie nowego zajęcia, będzie miała mgliste pojęcie na temat tego czy warsztat, na który się zapisuje będzie dla niej odpowiedni. Zdjęcia potrafią przekazać to co najbardziej istotne. Zapisując się na jakikolwiek warsztat szukamy profesjonalistów, znających się na swoim zawodzie. Pamiętaj, że dobre zdjęcie wymaga dobrego fotografa. Jeśli nie stać Cię teraz na wynajęcie fotografa i zrobienie kilku dobrych zdjęć, pomyśl o barterze. Udział w Twoim warsztacie w zamian za fotograficzne wsparcie? Czemu nie spróbować?

Rada Fotografa

Fotografia jest dla mnie sztuką obserwacji. To umiejętność znalezienia czegoś interesującego w zwykłym miejscu. Odkryłem, że nie jest zbyt istotne co widać - istotne jest to, co potrafisz z tym zrobić. Elliott Erwitt

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *